Het effect van DM

Het effect van DM

Het effect van DM

Direct-mail wordt vooral ingezet voor extra (online) showroom & werkplaats traffic, naamsbekendheid, loyaliteit, up- en cross-sell, her-activatie en aankondigingen. Vaak wordt gekeken in welke (kostenbesparende) vorm de Direct Mail kan worden vervangen. Goede zaak… of toch niet?

Enkele algemene feiten
87% van de direct-mail wordt geopend en gelezen
67% van de online zoekopdrachten worden getriggerd door geprinte media
24% van de mensen deelt geprinte media met andere huisgenoten
50% deelt vaker online content als ze ook DM’s van het merk ontvangen

“omdat de hoeveelheid post op de deurmat tegenwoordig laag is, val je des te meer op”

De kracht het van combineren

Het verbinden van de offline en online wereld levert het beste resultaat. Door het combineren van diverse media zal de zichtbaarheid worden gemaximaliseerd met als resultaat een tot wel 25% hogere respons op een marketingcampagne.

Hogere respons met DM

80% van de marketeers gaat voor cross-channel campagnes.
Met alleen e-mail en online advertising mis je belangrijke doelgroepen en val je onvoldoende op.

600.000 ouderen vinden internet lastig
80% van de jongeren (tot 24 jaar) schenkt geen aandacht aan reclame op internet
94 e-mails ontvangt de gemiddelde Nederlander per week

Het effect van combineren
25% van de klanten spenderen meer bij inzet van combinatie direct mail én e-mail
57% van de consumenten voelt zicht meer gewaardeerd als ze ook DM’s ontvangen

Gelukkig zijn de meeste marketing experts dus bewust van de mogelijkheden maar zien we nog (te) vaak dat er onvoldoende uit een marketingcampagne wordt gehaald, zonde van de geïnvesteerde tijd en euro’s. Er liggen nog genoeg kansen en uitdagingen in het vooruit zicht.

In ons volgende blog meer over de meeste gemaakte fouten & tips voor het opzetten van een goede Direct Mail campagne.

Meer omzet DM in combinatie met e-mail

Meer informatie over het effect van DM voor uw marketingactiviteiten?
Onze Automotive Marketing Experts vertellen u er graag meer over.

Bronnen:

www.Ipc.be/en/toolkit
www.printisbig.com
www.xerox.com/en-us/digital-printing/direct-mail-printing
www.paperbecause.com

www.dmnews.com
www.blinker.nl/kennis/nationaal-email-onderzoek
www.bakergoodchild.co.uk/
www.royalmail.com

www.canadianpost.com
DDMA Kennisbank
Onderzoeken & presentatie PostNL
Expertise i-motive