De misverstanden over Direct Mail

De misverstanden over DM

Misverstand 1

Direct Mail is echt is voor traditionele bedrijven, niets voor de échte online speler / marketeer.

Niet waar

Zelf de grootste ‘hard core’ online spelers (zoals Google, Coolblue en Bol.com) zetten voor belangrijke communicatie-momenten Direct Mail in.

Misverstand 2

Direct Mail is saai en ouderwets.

Niet waar

Juist in fysieke communicatie zie je steeds meer coole innovaties.

De misverstanden over Direct Mail

Misverstand 3

Direct Mail is niet meetbaar.

Niet waar

Ook Direct Mails kun je meetbaar maken. De mogelijkheden zijn o.a.

  • Verwijzen naar landingspagina’s, microsites en persoonlijke URL’s (purl)
  • Toevoegen van QR-codes of NFC stickers/tags
  • Inzetten van specifieke voucher- en couponcodes
  • Geautomatiseerde data analyse van klant- en omzetgegevens
De misverstanden over Direct Mail

Misverstand 4

Direct Mail is alleen voor oude mensen.

Niet waar

63% van de Millennials heeft meer vertrouwen in papieren aanbiedingen dan in aanbiedingen dan in aanbiedingen online- en op televisie. De doelgroep 25 tot 34 jaar geeft aan nieuwe aanbiedingen liever te bestuderen via fysieke media dan online.

De misverstanden over Direct Mail

Bent u al overtuigd van de kracht van Direct Mail?
Onze Automotive Marketing Experts informeren u graag over de vele mogelijkheden.

Bronnen:

www.Ipc.be/en/toolkit
www.printisbig.com
www.xerox.com/en-us/digital-printing/direct-mail-printing
www.paperbecause.com

www.dmnews.com
www.blinker.nl/kennis/nationaal-email-onderzoek
www.bakergoodchild.co.uk/
www.royalmail.com

www.canadianpost.com
DDMA Kennisbank
Onderzoeken & presentatie PostNL
Expertise i-motive